12 Ιαν 2012

Oλλανδία-Εθνικός Ύμνος

O "Het Wilhelmus" είναι ο εθνικός ύμνος της Ολλανδίας. Είναι ο παλαιότερος εθνικός ύμνος στον κόσμο, παρά το ότι οι στίχοι του Ιαπωνικού Εθνικού Ύμνου (αλλά όχι και η μουσική) ανάγονται στον 9ο αιώνα. Παρ'όλο που αναγνωρίστηκε ως εθνικός ύμνος μόλις το 1932, ήταν γνωστός στους Ολλανδούς από τότε που συνθέθηκε.

Όπως πολλοί εθνικοί ύμνοι, ο "Het Wilhelmus" πήρε "σάρκα και οστά" από τον αγώνα του έθνους να αποκτήσει ανεξαρτησία. Αναφέρεται στον Γουλιέλμο της Οράγγης (Willem van Oranje), τη ζωή του και γιατί μάχεται για την πατρίδα του. Συνεπώς, γράφτηκε σαν να τραγουδήθηκε από τον ίδιο τον Γουλιέλμο. Το τραγούδι είναι ήρεμο και έχει ως εισαγωγή την πρόταση "Een nieuw christelijk lied".




Εθνικός Ύμνος
Είμαι ο Γουλιέλμος του Νασάου
Ολλανδικού αίματος
Πιστός στην πατρίδα
Θα παραμείνω μέχρι το θάνατο
Ένας πρίγκιπας της Οράγγης
Είμαι ελεύθερος και ατρόμητος
Το βασιλιά της Ισπανίας
Πάντα Τιμούσα

 Mε τον φόβο του Θεού
Προσπαθούσα πάντα να ζω
Γι'αυτό με έδιωξαν
Από τη γη μου και το λαό μου
Αλλά ο Θεός θα με οδηγήσει,
Σαν καλό όργανό Του
Να καταφέρω να γυρίσω
Στο βασίλειό μου.

Περιμένετε φίλοι μου
Που είστε ευσεβείς από τη φύση σας
Ο Θεός δε θα σας εγκαταλείψει
Τώρα που είστε απελπισμένοι
Αυτός που ζει ευσεβώς
Πρέπει να προσεύχεται μέρα και νύχτα
Για να μου δωθεί η δύναμη
Να σας λυτρώσω.

Τον πλούτο και το σώμα μου μαζί
Δεν σας αρνήθηκα
Οι ευσεβείς αδερφοί μου
Σας το έχουν δείξει επίσης,
O κόμης Αδόλφος πέθανε
Στη Φρισία,στη μάχη
H ψυχή του στην αιώνια ζωή,
Περιμένει την τελική κρίση.

Εγώ,γεννημένος ευγενής
Aπό Βασιλικό Οίκο
Πρίγκιπας μιας Αυτοκρατορίας
Ως ευσεβής χριστιανός
Για την πολύτιμη θέλησή Του
Χωρίς φόβο,
Σαν ένας ατρόμητος ήρωας
Έχυσα το ευγενές αίμα μου.

Την ασπίδα και την πίστη μου
Σε Εσένα στηρίζω Θεέ μου,
Σε Εσένα θέλω να βασισθώ
Μη με αφήσεις ξανά
Kάνε να παραμείνω γενναίος
Υπηρέτης σου για πάντα,
Την τυραννία να νικήσω,
Που τρυπάει την καρδιά μου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.